Applicatie
Geo GO!

Applicatie voor kinderen en ouders in een provinciaal domein.

Briefing

Concept / design / illustratie / UI & UX

Adobe Illustrator CC
Adobe XD CC
Visual Studio Code: HTML & css
Github Desktop
Extra: Adobe After Effects

Eindopdracht tijdens opleiding GDM
aan Arteveldehogeschool.

Een fijne samenwerking met Dawid Dusza.

Een digitale applicatie ontworpen voor een smartphone en een tweede scherm, gelinkt aan een provinciaal domein. De app moet een leuke tool zijn voor een bepaalde doelgroep om te gebruiken in dat provinciaal domein. Hierbij moet dat domein ook optimaal benut worden.
Benieuwd? Scroll gauw verder!

Bij een uitgebreide case krijg je uitzonderlijk meer informatie.

Doelgroep

De meeste kinderen beginnen op jonge leeftijd te experimenteren met smartphones en tablets en hebben al vroeg een eigen exemplaar ter beschikking. Ze kunnen al gouw overweg met de digitale schermen (zeker met een oudere broer of zus) en daarom willen wij ook hen zeker integreren in onze applicatie.

Wij kozen als doelgroep voor ouders met kinderen van 8-12 jaar en jongeren. We moeten de doelgroep ergens afbakenen dus kozen we tot de leeftijd van 12 jaar, op deze leeftijd gebeurt de overgang van de lagere school naar het middelbaar. Door deze overgang gebeurt er vaak ook automatisch een overgang tussen kind zijn en écht tiener/puber worden, interesses veranderen.

Concept uitwerking

Kindvriendelijke app met leuke zoektochtjes doorheen De Brielmeersen.

Doel: een leuke, speelse namiddag met vrienden of familie die de drukte in het park verdeeld.

In deze app heb je verschillende tools die kinderen een leuke, speelse zoektocht laten ervaren. Zo heb je een avatar die je zelf kan samenstellen, een camera, kaart, … Op verschillende plaatsen in het domein kan je kistjes vinden, door de aanwijzingen uit de app te volgen ervaar je een leuke zoektocht.

De kistjes zijn verwerkt in Augmented Reality. Je kan ze zien aan de hand van de camera in jouw smartphone. Elk kistje heeft zijn eigen GPS-coördinaten om zijn ligging te bepalen. Je kan het vergelijken met “Pokémon GO” waar elke Pokémon zijn eigen coördinaten heeft.

Door op het kistje te drukken worden de kisjtes geregistreerd en geactiveerd in jouw album. Op deze manier verdien je puntjes en kan je als prijs iets kosteloos verorberen (koekje, ijsje of drankje). Jouw puntjes kan je aan een prijzen automaat (Prijzen machine) in het park omruilen, ook door trofeeën te verdienen in de app krijg je extra punten.

We stellen voor om 100 geocaching kistjes rond het domein aan te maken waarvan 10 actief zijn per sessie van een bepaalde tijd. Om de 2 weken zouden er 10 nieuwe geocaching kistjes geactiveerd worden zodat je telkens opnieuw een nieuw, avontuurlijk parcours beleeft. Dit (samen met de trofeeën die je verdient na bijvoorbeeld 2 weken na elkaar te komen) stimuleert de kinderen om terug te komen voor een nieuw avontuur.

Double Diamond method

Discover

Research: doelgroepbepaling, deskresearch provinciaal domein, gebruikersonderzoek (interviews).

Define

Insights: gebruikersonderzoek analyseren, problemen bekijken, how might we-questions.

Develop

Ideate: brainstorm, trendkaarten, concept, elevator pitch.

Deliver

Prototype: stile tiles, prototypes maken (paper prototypes en Adobe XD-prototypes), testen op publiek en digitaal productiedossier.

App Screens Shellsey Lagaet
App Second Screen Flow Shellsey Lagaet

Let’s talk!